2014. július 18., péntek

Vizes uborka télire tartósító nélkül!



Egy 5 literes üvegbe 3 kg uborka fér. Közepes nagyságúakat válasszunk! A két végüket levágjuk, késsel megszurkáljuk, majd az üvegbe tesszük. Az aljára és a tetejére bőven tegyünk kaprot! Közé 8-10 ceruzanagyságú csíkokra vágott torma kerül. Hideg  vizet öntünk rá, majd leöntjük és megmérjük. 1 literhez 3 dkg sót számítunk (1 púpozott evőkanál). A levet felforraljuk és még forrón az üvegbe töltjük. Letakarjuk, vagy lazán rátesszük a tetejét, de nem zárjuk le. A konyhában marad, nem kell kivinn a napra. Néhány nap múlva zavarosodni kezd. Ha hideg a nyár, akkor éjszakára célszerű meleg vízbe állítani az üvegeket. FONTOS: A konyhában marad, nem kell kivinni a napra. A recept 10 nap várakozást ír, de én 5-6 nap után le szoktam zárni, és a kamrapolcra teszem.
Ez nem kovászos uborka, de az íze majdnem ugyanolyan.

Nem tévedés, NINCS BENNE TARTÓSÍTÓ! 
(Családunkban népszerű karácsonyi ajándék.:)
(Pelle Józsefné: Befőzés, házi tartósítás című könyvéből)
U.I. Szeptemberben írom ezt az utóiratot. Nagyon sokan keresik a receptet, de én ilyenkor már nem tettem el soha. Mindig nyáron készítem a vizes uborkát, mert meleg kell neki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése