2016. január 30., szombat

Spanyol zöldborsókrém leves. LVK. 3. forduló


A Habverő és fakanál blog Lássunk világot a konyhában! játékára készült ez a leves. A receptet abban a heti étrendes naptárban találtam, amelyet kisorsoltam az előző játékomban. Vettem egyet magamnak is, majd főzök még belőle. Kis változtatásokkal készítettem el, aszerint írtam le.

Hozzávalók:
40 dkg zöldborsó
olívaolaj
1 közepes hagyma
egy nagy gerezd fokhagyma
só, bors
2 dl tejföl (joghurtot ajánl)
levesgyöngy

Elkészítés:
A zöldborsót másfél pohár vízben megfőzzük.  A hagymát felaprítjuk, és megpirítjuk egy kis olívaolajon. A borsót és a hagymát szétturmixoljuk. Sóval, borssal ízesítjük. A fokhagymát lereszeljük, összedolgozzuk a tejföllel, kevés sóval és borssal. A levest tányérokba szedjük, levesgyöngyöt teszünk bele, és a fokhagymás szósszal kínáljuk.



A háttérben egy Joan Miro kép. Címe: Személyiség és kutya a nap előtt. 
Idézek a műelemzésből: 
" Miro talán legértékesebb, legkitisztultabb, 1950 körüli korszakának terméke ez a kép.A festő csöndesen mulat a fennhéjázó emberen és még önteltebb kutyáján...Ez a kép csupa játék, szelíd és mosolygó gúny, színei, formái életörömről és bölcsességről beszélnek.."(Székely András: Spanyol festészet című könyvéből. Corvina Kiadó, 1972)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése