2016. április 10., vasárnap

Meggyes-diós szelet


Kiskukta tortalapját vettem alapul, amiből a Raffaello tortám is készült a blogkóstolón Sünisüti után. Kicsit változtattam.
Hozzávalók:
35 dkg liszt
1 csomag sütőpor
20 dkg kristálycukor+ 1 evőkanál a habba
1,5 dl olaj
1,5 dl tej
4 tojás 
10 dkg darált dió
2 evőkanál rum (sütő szeszesital)
60 dkg magozott meggy

Elkészítés: 
A lisztet habverővel összekevertem a sütőporral. A robotgépben összevegyítettem a cukrot, a tejet, olajat, tojássárgáját. Rászitáltam a lisztes keveréket, és óvatosan elkevertem. Utána bekapcsoltam a robotgépet magas fokozatra, amíg a massza kivilágosodott. A fehérjét habbá vertem egy kis cukorral, majd először csak egy keveset adagoltam a masszához, és kézi habverővel elkevertem. Néhányszor megismételtem úgy, hogy közben a diót is hozzáadtam felváltva. Amikor az összes hab és az összes dió benne volt, akkor simára kevertem a kézi habverővel. Közben hozzáöntöttem a rumot. Jól le kell szedni a keverőhenger oldaláról is, hogy egyenletes legyen a massza. Sütőpapírral bélelt közepes tepsibe öntöttem, a meggyet lisztbe forgattam, rászórtam. Előmelegített sütőben sütöttem 10 percig 200 fokon, majd mérsékeltem a hőfokot, és tűzpróbáig  maradt benne.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése