2016. június 29., szerda

Meggyes kekszes sütés nélkül


Tortafüggő Marisznál láttam ezt a sütit. Könnyen, gyorsan lehetett elkészíteni, és nagyon finom. 

Hozzávalók:
- krém
70 dkg magozott meggy
18 dkg kristálycukor
18 dkg búzadara
2 csomag vanillin cukor
1 teáskanál őrölt fahéj
1 liter víz
háztartási keksz
- máz
1 tortabevonó csoki
2 dl tejszín

Elkészítés:
A meggyet a cukrokkal és a fahéjjal feltettem főni a vízben. Forrás után 5 perccel állandó keverés közben hozzáadtam a búzadarát, és addig főztem, amíg olyan sűrű lett, hogy a lábas alját lehetett látni. Egy kis tepsit befóliáztam, kiraktam kekszekkel, a hézagokat törött darabokkal töltöttem ki, és a forró meggyes krémet ráöntöttem. A tetejét is kiraktam keksszel. A tejszínbe tördeltem a csokit, és 3 percig főztem forrás után, majd a süti tetejére öntöttem. Tovább kellett volna főzni, mert még másnap sem szilárdult meg eléggé, pedig hűtőben volt. 
Legközelebb nem teszek alá fóliát.






8 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek! El tudom képzelni, hogy milyen finomak lehetnek :-)

    VálaszTörlés
  2. Igen. Először csak az egyszerűsége fogott meg, de az íze is pompás.

    VálaszTörlés
  3. Ani, örülök, hogy sikerélményed volt a receptemmel. Ügyesen elkészítetted, formásan kimetélted. Gratulálok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Mit értesz az alatt, hogy kimetélés? Szeletelés?

      Törlés
    2. Igen, a kimetélés szeletelést jelent. :D

      Törlés
  4. Nálad láttam ilyet először. Jó ötlet, és a sütőt sem kell begyújtani hozzá.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon mutatós édesség és igen finom lehet! Meggyel de almával is láttam már elkészíteni!

    VálaszTörlés