2016. június 28., kedd

Meggyes márványlepény


Limara meggyes márványlepényét sütöttem hét végére. Nagyon finom lett. Ráadásul volt egy pont a készítéskor, amikor azt mondtam, hogy ha megég, ha nem jön föl, ha bármi módon elrontom, a látvány akkor is megérte. Ez volt az a pont:



A recepten csak annyit változtattam, hogy fél citrom levét csavartam bele, olyan szép nagy volt. A héja maradt.







Hozzávalók:
30 dkg liszt
30 dkg cukor
25 dkg margarin
1 csomag vanillin cukor
1 sütőpor
1 citrom reszelt héja
fél citrom leve
5 nagy tojás
1 evőkanál kakaópor
1 kg magozott meggy

Elkészítés:
A puha margarint és a cukrokat habosra keverjük, majd hozzáadjuk a citromlét és a héját. A tojások sárgáját egyenként jól beledolgozzuk. A lisztbe keverjük a sütőport, rászitáltam, és beleforgatjuk. A tojásfehérjét egy csipet sóval felverjük, és óvatosan beleforgatjuk a masszába. A masszát kettévesszük, és az egyik felébe keverjük a kakaót. Sütőpapírral bélelt nagy tepsibe szaggatjuk evőkanállal felváltva, a képen látható módon. Ha eltaláljuk a mennyiséget, akkor éppen kitölti a tepsit. Hurkapálcikával vonalakat húzunk bele, hogy kitöltsük a hézagokat, és kissé elkeverjük. A meggyet egy kis liszttel elkeverjük, és rászórjuk. Előmelegített tepsiben 180 fokon sütjük tűzpróbáig.











4 megjegyzés: