2016. július 4., hétfő

Rumos meggy rummal


Nyilván első olvasatra nincs semmi meglepő abban, ha a rumos meggyet rummal készítik. Én viszont sütő szeszesitalt szoktam használni, és azzal is elmaradt eddig mindig. Első recept itt.
Most mégis kipróbáltam egy jobb minőségű alkoholt: James Cook rumot. 40 %-os. A recept egyébként a régi.

A folyamat kezdete

Hozzávalók:
5 kg meggy
1 kg cukor
1 evőkanál szalicil vagy nátrium-benzoát
1 dl rum
10 szem szegfűszeg
1  fél fahéjrúd darabolva

Elkészítés: 
A hibátlan gyümölcsöt kimagozzuk, és egy hibátlan, zománcozott lábosba vagy műanyag edénybe tesszük. Összekeverjük a hozzávalókkal, és két napig hűvös helyen tároljuk. Lefedjük, néha fakanállal jól megkeverjük. Ezután üvegekbe kanalazzuk a levével együtt, lezárjuk, és a kamrapolcra tesszük. Bármikor használhatunk belőle, a maradék nem romlik meg. A fenti képen látható, hogy 5 kg-ból mennyi lett.
Lehet együtt is eltenni cseresznyével.

A recept a Befőzés, házi tartósítás című Pelle Józsefné által írt könyvből származik itt pici változtatással.
Ilyen volt, ilyen lett
Süteményekhez kiváló. És magában is.:) A képen gyümölcskalács (kevert meggyes) látható. Mivel a rumos meggy nehezebb mint a friss vagy a befőtt, könnyebben lesüllyed a süti aljára.

7 megjegyzés:

  1. Amíg egyszer ki nem próbáltam, hogy valamibe rumesszencia helyett rumot tegyek, fogalmam sem volt a különbségről. Akkor jöttem rá, hoyg a kettőnek igazából nem is tudom, milyen köze van egymáshoz: :) Azóta, ha rumot tezsek valamibe, mindig odaírom mellé, hoyg "igazi". :D
    Nekünk idén nem lett sikeres a meggy, rengeteg lett, de legalább háromnegyede tönkrement. A legyek megfúrták még a fán, és megkukacosodtak, megrothadtak, mind lehulltak. :( Nagyon keveset tudtam mementeni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha közelebb laknál meghívnálak meggyet szedni.:)

      Törlés
  2. A sütő szeszesital nem eszencia, csak nem igazi rum, de olyan az íze, bár kisebb az alkoholtartalma. Ez a rumos már most jobbnak igérkezik.

    VálaszTörlés
  3. Régen a nagymamám is készített hasonló módon, ő a pincében tárolta 1-2 napig, ott jó hűs volt. Persze akkor még nem volt "divat" a fahéjjal, szegfűszeggel való ízesítés, de így biztosan sokkal pikánsabb. Szép mennyiséget raktál ismét el!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És még mindig van meggy a fán, de most már nem vagyok olyan lelkes.:)

      Törlés
  4. Érdekes, én mindig azt szeretném, hogy ne süllyedjen le a gyümölcs a süti aljára...de tényleg. :-) A rumos meggy szuper ötlet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is azt szeretem, magyarázatnak írtam, hogy miért látható több meggy a süti alján. Azért van fenn is.:)

      Törlés