2017. január 7., szombat

Teremtés vagy evolúció? 3. rész.Tojásos és rántott velő Nobel díjjal



 A rántott velőhöz 6 szép velőt megabáltam kis sós vízben, majd a szokott módon lisztben, tojásban és zsemlemorzsában paníroztam, és olajban kisütöttem. A velő formátlan részeit egy kis dinsztelt hagymára dobtam, és a maradék tojással óvatosan elkeverve kisütöttem. Sót, borsot kíván.


Tojásos velő



Bibliás elmélkedés
No, nem én kaptam Nobel díjat a velőért! Bár nagyon jól sikerült. A Nobel díj úgy kerül ide, hogy egy Sir John Eccles nevű agykutató felfedezte, hogy az agyunk egy olyan bonyolult szerkezet, melyet leginkább egy komputerhez vagy zongorához hasonlíthatnánk. Önmagában ugyanis nem tud gondolkozni, hanem egy láthatatlan központból irányítják. Ez az ember lelke, személyisége, melyet "self"-nek nevezett el. Az agy akkor működik, ha a self "kezeli".Tehát amikor Isten a föld porából megformálta az embert, azáltal tette élőlénnyé, "élő lélekké", hogy ilyen szellemi-lelki ént adományozott neki: "Így lett az ember élőlénnyé." (Mózes 1. könyve 1.rész 7. vers). A Biblia és a modern tudomány tehát ugyanazt állítják. Ezzel megdőlt a materialistáknak az az állításuk, hogy az ember személyisége csak az agy produktuma, és nem létezik az anyagtól, az agytól független lelki személyiség. Teremtmények vagyunk, tehát Isten létezik. Eccles írt egy könyvet erről "The Self Controlls Itself" címmel (Az én irányítja önmagát). A felfedezésért járt a Nobel-díj.
Részlet egy teremtéssel foglalkozó angol nyelvű weboldalról:

"Eccles sokféle tudományos témában publikált írásokat, melyek legfőképp az aggyal kapcsolatosak. Műveiben egészen egyértelművé teszi, hogy mit gondol a biológiai kezdetekről és hogy ő az értelmes vagy más néven intelligens tervezettséget (intelligent design) támogatja. Azt írta például, hogy „a naturalizmus nem tudja megmagyarázni az egyediségünket,” és ezért „a Lélek vagy az Önmagunk egyediségét kénytelen vagyok egy természetfeletti spirituális teremtésnek tulajdonítani.” A tények azért vonják magukkal „az isteni teremtettséget” (az ő szavaival), mert

...semmilyen más magyarázat nem áll meg; sem a genetikai egyediség, és annak fantasztikusan valószínűtlen lottója, sem a környezeti differenciálódások, hiszen azok nem meghatározzák, csupáncsak módosítják az egyén egyediségét. Ennek a következtetésnek pedig felbecsülhetetlen a teológiai jelentősége. Megerősíti hitünket, hogy a kezdetekben volt valami csodaszerű... isteni teremtés. Ezzel nem csak a transzcendens Istent ismerjük el, a Világ Teremtőjét, … hanem azt a szerető Istent is, akinek köszönhetjük létezésünket.”

Eccles arra a következtetésre jutott, hogy a darwini evolúció „nem tudja megmagyarázni a Homo sapiens fajnál előforduló legmagasabb szintű tudatosságot.” A naturalizmussal kapcsolatos nézeteit is teljesen egyértelművé tette:

Szerintem a tudósok még mindig leginkább egyfajta ígérvényes materializmusban hisznek. Az ígéret az, hogy az idegvégződések egyszer mindent megmagyaráznak, még az emberi tapasztalat legintimebb formáit is... Ez azonban nem több, mint vallásos hit...olyan babona, aminek semmiféle komoly alapja nincs. Minél jobban megértjük az emberi agy működését, annál csodálatosabbnak tűnik, annál egyedibbnek tűnünk az anyagi világ dolgaihoz képest.”

Eccles felismerte, hogy a tudomány és a vallás több dologban hasonlít egymáshoz, például mindkettő

...használja az emberi elme képzelőerejét és kreativitását. A konfliktus az ignorancia eredményeképp jelenik meg. Egy isteni cselekedet révén kezdünk el létezni. Ez az isteni vezetés végigvonul egész életünkön; halálunkkor az agy megszűnik működni, de az isteni vezetés és szeretet nem szűnik meg. Mindegyikünk egy egyedi, tudattal rendelkező lény, egy isteni teremtmény.”


Eccles szerint „ez az egyetlen olyan nézet, amely az összes létező bizonyítékkal összeegyeztethető”. Gliedman professzor hozzátette még, hogy Eccles munkássága révén született meg az a szemlélet, miszerint „ a hagyományos materializmus komoly hiányosságokkal küzd.” Eccles még azt is kifejtette, hogy a két legalapvetőbb vallásos fogalom:
[Először is,] a világot megteremtő Isten, a maga alapvető törvényeivel, aki az úgynevezett ősrobbanás és annak hatását megtervezte annak összes különleges számításával együtt,.. A másik pedig a Jelenvaló Isten, akinek a létezésünket köszönhetjük. Valamilyen csodálatos módon a Isten a teremtője az összes élőlénynek, és az embereknek is, akik mind rendelkeznek a halhatatlan lélek saját öntudatával. Erre a transzcendens látásra kell felépítenünk életünket, öntudatos szándékkal.”(fordította Király Teodóra)
http://creation.com/john-eccles


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése