2017. április 10., hétfő

Répatorta

Az egész házban nem találtam egy nyulat. Pedig emlékeztem rá, hogy volt valahol egy helyes kis kockás. Igaz, hogy kék, úgyhogy nem is tettem volna a torta mellé. Évi mutatott egy édes nyuszipárt, hátha megfelelnek, de ők meg gombát tartottak a kezükben, nem répát.  Végül a mindentudó szalvétagyűjteményem segített. Hát nem cukik? Igazi húsvét hétfői dekoráció!
A torta receptjét itt találtam. Minden elismerésem Fekete-Szép Ágié, és mindazoké, akik képesek 1.4 dl olajat és 17.5 dkg lisztet kimérni. Hát én nem! Ezért kerekítettem itt-ott. Nagy bajt nem okoztam, mert a torta nagyon finom lett. Nem is érezni a répaízt benne egyébként.
Hozzávalók:
-torta:
30 dkg reszelt sárgarépa
1.5 dl olaj
2 tojás
15 dkg cukor
8 dkg dió
18 dkg sima liszt
kb 8 g sütőpor
1 mokkáskanál őrölt fahéj
1 mokkáskanál frissen reszelt gyömbér
reszelt narancshéj
-krém:
25 dkg mascarpone
2 evőkanál sűrű tejföl
3 ek porcukor
reszelt narancshéj
Elkészítés:
A 22 cm-es tortaformát kibéleljük sütőpapírral. A sütőt az elkészítés közben valamikor bekapcsoljuk, és 180 fokra előmelegítjük. Legjobb, ha sikerül úgy belőni, hogy éppen a formába kerül a massza, amikor már elég meleg.
A lisztet, fahéjat, sütőport összekeverjük. A tojásokat habosra keverjük, majd hozzáadjuk a reszelt sárgarépát, a gyömbért, olajat, narancshéjat, durvára vágott diót. Végül a lisztkeveréket. Én szárított narancshéjat használtam. A csomag egyik felét ide, a másik felét a krémbe tettem. Kb egy teáskanálnyit ide is, oda is. A tortamasszát eldolgozzuk, a tortaformába öntjük, és kisütjük. Ha kihűlt, két lapba vágjuk.
A krém hozzávalóit jól eldolgozzuk, majd megtöltjük és bevonjuk vele a tortát. 
Egy kanál cukrot karamellizálunk, felöntjük 1 dl tejjel, és ebben főzzük meg a répakarikákat. A krémből kis rózsákat nyomunk, ezeknek döntjük őket.
Hasonló recept a Sárgarépás muffin.




Pedig a nyúl egy tévedés. Fordítási hiba miatt került a húsvéti népi hagyományba, de olyan jól sikerült az adaptáció, hogy immár annak szerves része. Tojást tojni ugyan még nem tud, de a tojásfestés-és szállítás az ő feladata húsvétkor. Mi úgy szoktuk ezt játszani, hogy az ünnepi ebéd végén egyszer csak megcsörren a telefonom. Úgy teszek, mintha a nyúl szólna bele, nagyon el vagyok ettől ragadtatva (mindent az unokáért!), és már megyünk is ki a szabadba megkeresni a nyuszi által eldugott tojásokat. Néhány csokibárány is előkerül, mert a mi nyuszink úgy látszik, járt hittanra.:)

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a répatortát... <3 Csodás alkotás lett!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm. A tied is nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
  3. A tortád nagyon finom lehet, mert látványnak is nagyon szép :-) ás a nyuszik is aranyosak :-)
    Áldott húsvétot kívánok az egész családodnak!

    VálaszTörlés