2017. április 8., szombat

Rozmaringos báránygerinc játékra. ÜNNEPEK, JELES NAPOK!

Itt hirdettem meg egy játékot, melyre bárányból készült, vagy bárány alakú ételekkel, süteményekkel lehet nevezni. Ezt a rozmaringos sültet az előzővel egyszerre készítettem. A receptet itt találtam, alig változtattam rajta.
A húst előző nap besóztam, bedörzsöltem egy citrom levével, olívaolajjal, és megszórtam szárított rozmaringgal. Másnap fólia alatt kis víz hozzáadásával elkezdtem párolni a sütőben. Amikor puhulni kezdett, akkor levettem a fóliát, mellédobtam a nagy darabokra vágott lila hagymát és pirosra sütöttem. 

Bibliás elmélkedés:
"Jézus az Isten Báránya, aki elveszi a világ bűneit." - mondta róla Keresztelő János János evangéliuma szerint 1. rész 21.vers. Meghalt, de feltámadt és él. Ezt nagyon fontos tudni. Minden gondunkkal fordulhatunk hozzá. Erre emlékezve készítünk ételeket bárányból, de én most nem a keresztáldozaton gondolkodom. Írtam már erről a blogon a feltámadás sütinél , a tárkonyos báránylevesnél , A bárányt más megközelítésben is említi a Biblia. Az embereket bárányokhoz (juhokhoz) hasonlítja Jézus Krisztus. 
Tavaly női konferenciát tartottunk a gyülekezetben. Benedek Csilla, a Bibliaszövetség munkatársa  volt az előadónk.  Elmondta, hogy a Bibliában a pásztor és a juh képe Isten és az ember kapcsolatát mutatja. 
A juh nem marad életben a pásztor nélkül. Tehetetlen, lassú, nem tud elmenekülni, foga is gyenge a védekezéshez, karma sincs. Nem tud tájékozódni, nem lát messzire. Az emberre mindez lelki értelemben igaz. Nem tud különbséget tenni jó és rossz között, gyakran hoz hibás döntést, ha nem kérdezi előtte Istent. Az ördög becsapja kecsegtető ígéretekkel az egészségével, biztonságával kapcsolatban. Kihúz a zsebéből egy csomó pénzt, cserébe valami gagyi árut sóz rá.
A juhnak védelemre van szüksége éjjel-nappal. Az embernek is igazi pásztorra van szüksége, akinek mindig van ideje rá.
Az ember tehetetlen báránnyá vált, amikor kilépett az Istennel való kapcsolatból az Éden kertjében. Sokan mondják, hogy konfirmáltam, bérmálkoztam, jártam is egy darabig templomba, aztán elhagytam, mert nem volt szabad. A hűtlenség hiányérzetet okoz, sokszor nem is tudja az ember, hogy mi a baja, pedig csak az Istennel való közösségbe kellene visszatérnie. Ha valaki elkezdi a saját útját járni, könnyen válik családban, társaságban is magányossá.
„Mindnyájan, tévelyegtünk mint juhok, mindenki a maga útját járta.” (Ésaiás 53.6) „Nincs, aki megértse, nincs aki keresse Istent.” (Zsoltárok 14)
De Ő keres bennünket.  
Jó emberek vagyunk? - tette fel a kérdést Benedek Csilla. Ha a Tízparancsolat fényében vizsgáljuk meg magunkat, akkor be kell látnunk, hogy nem.
Ne ölj! - Tényleges gyilkosságot nem követtünk el, de a Biblia azt mondja, hogy „aki gyűlöli az ő atyjafiát embergyilkos.” (I. János 3.15)
Ne lopj! - Ha továbbadtam egy titkot, ha megloptam valakinek a becsületét egy nem ellenőrzött hír továbbadásával, ha elvettem a reménységét máris megszegtem ezt a parancsolatot. 
Szükségünk van Jézus Krisztusra.
Ő azért jött, hogy mindenkit hívjon a nyájába.
Az emberek jól ismerik a celebeket, politikusokat, akiket hamar el fognak felejteni, de nem ismerik a jó pásztort, aki életét adta értük, és aki már 2000 éve várja őket, mert feltámadt a halálból és ma is él.
Jézus Krisztus előtt minden térd meghajol, minden nyelv vallja, hogy Ő Úr az Atya Isten dicsőségére. Bár mindenkiért meghalt, de az örök élet csak azé lesz, aki dönt mellette. Ha igent mondok neki, akkor átmentem a halálból az életbe, az Isten nélküli életből az Istennel való közösségbe. Megértem, hogy nem vagyok jó ember, hanem kegyelemből élő ember. Változni fog a gondolkodásom. Benedek Csilla elmondta, hogy 18 évesen hallotta meg Jézus Krisztus hívását. Azonnal beszélgetést kért az igehirdetőtől, megtért. A családja attól tartott, hogy meg fog őrülni, ha ennyire komolyan veszi Isten dolgait. De semmi ilyesmi nem történt. Az Őrülés helyett határtalan Örülést (örömet)érzett. Biztonságba került a pásztor nyájában. Vágyott a Biblia olvasására, keresni kezdte Isten akaratát, hogyan szerezhetne neki örömet. Keresni kezdte a hasonló gondolkodásúakat is, vágyott a nyájba. Ha valaki döntést hoz Isten mellett, de nem megy közösségbe, akkor hamar meghalványul az új élete. A pásztor és a juhok képe szerint megeszik a farkasok az elcsatangolt bárányt.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése