2017. május 9., kedd

Meggybőr 33.Blogkóstolóra




 Még hogy nincs isteni gondviselés! Éppen azon gondolkodtam, hogy mit készítsek abból  a hatalmas mennyiségű meggyből, amely még mindig ott lapult a fagyasztó alján. Saját termés, igazán hálásak lehetünk, de már kicsit untuk a meggyes tortákat, kevert sütiket, meggylevest, meggyszószt. Ekkor eszembe jutott a szilvabőr Marisz blogjában. Vajon hogy sikerülne meggyből? És kit sorsolt ki Márti a blogkóstolón? Na, kit? Hát Tortafüggő Mariszt! Ez egyrészt jó, mert mindjárt két legyet ütök egy csapásra, másrészt viszont mindig kínos egy kicsit profiktól főzni, sütni. Azért nekiláttam. Az elkészítése egyáltalán nem nehéz, csak türelem kell hozzá. Viszont a bőr leoperálása a papírról nem ment könnyen. A négy tekercsből csak egy lett ilyen szép, mint a bal oldali, az is csak azért, mert ecsettel megnedvesítettem a papírt. Utána viszont szárítani kellett. A jobb oldali a külső bőr, azért ilyen rusztikus. Nagyon ízlett mindenkinek, úgyhogy nem is tudom a négyet egyszerre megmutatni, mert közben fogyott is. A bal felső sarokban egy darab maradék , meggyléből készült gumicukor látható.
Hozzávalók:
80 dkg magozott meggy
2.5 dl barna nádcukor
1 mokkás kanál fahéj
Elkészítés:
A hozzávalókat összekeverjük, és fél órán keresztül főzzük lassú tűzön. Botmixerrel pépesítjük.
Két gáztepsit kibélelünk sütőpapírral, a masszát beleöntjük, és 50 fokon 8-10 órán keresztül szárítjuk a sütőben. A sütőajtót támasszuk ki egy fakanállal, hogy a gőz kijöjjön. Marisznak nem kellett ennyi idő a szilvabőrhöz. Lehet, hogy gyümölcsönként más.  


A nedves papír lehúzása
Egy tepsiből két lap lett, mert ketté vágtam.

4 megjegyzés:

  1. Kedves Ani!
    Örülök, hogy pont a gyümölcsbőrt választottad a blogomról, bizonyítva vele, hogy mirelit gyümölcsből is el lehet készíteni. Azért tartott tovább az elkészítése, mert a fagyasztott meggy levesebb, mint a friss. Örülök, hogy sikert arattál vele! :)
    Kedves vagy, de én nem tartom magam profinak - inkább talán gyakorlott háziasszony vagyok, aki időnként hibázik is. Egyszer például kifelejtettem a lisztet a piskótából..:)

    VálaszTörlés
  2. Profi cukrász vagy. Erre gondoltam.

    VálaszTörlés
  3. Jé! Hogy mik vannak? Nem is hallottam még erről.:) A gumicukor jobban érdekel,meg is nézem.:)

    VálaszTörlés