2017. június 5., hétfő

Ételszobrok a családi napon


Szerintem nagyon jó dolog, ha egy iskolában nemcsak a tanulásra gondolnak, hanem arra is, hogy kapcsolatot tartsanak a családokkal. Ezért jók a szülői értekezletek, fogadó órák, és ezért hasznos egy családi nap, ahol oldott légkörben találkozhatnak a tanárok és a szülők. Noémi a Lónyay Utcai Református Gimnáziumba jár, ahol olyan kiválóságok tanultak, mint Gárdonyi Géza, Csonka János, Szent-Györgyi Albert, Amerigo Tot, Devecseri Gábor, Finta József. Az épület felújításra szorul ugyan, de az Egri csillagok óta tudjuk, hogy a "falak ereje nem a kőben vagyon, hanem a védők lelkében." Bővebben itt olvashatnak az iskola történetéről. 
Az iskolához a Kálvin tér felől is el lehet jutni a metróból kiszállva például. Ott áll a második legnagyobb protestáns templom a fővárosban. És belül gyönyörű! Az előtte lévő téren a Reformáció éve tiszteletére szövegeket véstek a térkövekbe ismert személyektől. Érdemes egy nagyot sétálni ott, és olvasgatni őket. Nekem ez volt a kedvencem:
Ezek a felvételek a májusi családi napon készültek. Persze az ételszoborkészítésen túl volt egy sor más program is. Nagyon élveztem az istentiszteletet, a gyerekneveléssel kapcsolatos előadást, a táncházat. 
Zsiráf
Házikó
Hajó
Baba
Az alkotók nevei. Mezei Dóra, Vasas Gyöngyvér, Kiss Katalin.
Sajnos a vidám kémiai kísérletek bemutatásáról lemaradtam, csak a végeredmények egy részét csodálhattuk az udvaron. Hatalmas üvegedényekben összekevertek folyadékokat, amelyek habbá váltak  és szétfolytak a kövezeten. Volt fehér, rózsaszín és zöld is. 
Három üstben főtt a gombapörkölt, melyet lelkes tanárok és szülők  készítettek. Közben bizonyára megbeszélték az időszerű iskolai kérdéseket is, az igazgatói köszöntő jó stílusát stb. Mennyivel jobb így értesülni vásott csemeténk viselt dolgairól, mint a fogadóóra hűvös légkörében! Így legalább a hagymavágásra foghatjuk a szemünkben gyűlő könnyeket. :)

Először csak néztem a tányér alján lévő pörkölt mennyiségét. Hogy fogok én ezzel jóllakni? Hát úgy, hogy megettem, és utána nem voltam éhes. Pont elég volt. Aztán kiderült, hogy még óriási mennyiségű repeta állt rendelkezésre, persze csak azok vették igénybe, akik még tudtak enni a süteményhegyek után. Volt néhány nagyszerű édesség is, sajnálom, hogy nem fotóztam le egyiket sem. 
Aki Istennel is akart tölteni egy kis személyes időt, annak erre kitűnő lehetősége volt az imasétán. Az egyik osztálytermet úgy rendezték be, hogy igeverseket lehetett olvasni, kényelmesen elhelyezkedve Istent dicsőítő zenét hallgatni, kreatív módon keresni az isteni üzenetet. Ott olvastam a következő szöveget, mely legyen most mindannyiunké:


Isten szeretete mély és személyes,
Pont olyan, amilyenre neked szükséged van,
Utadon ez a szeretet kísérjen és teljesítse ki az életed!
Isten áldjon!
Áradjon Rád az Áldás:
Isten gazdagsága és hűsége
Isten ereje és vigasztalása
Isten öröme és irgalmassága!
Áradjon rád az Áldás,
hogy azzá légy, akinek Ő szeretne látni Téged,
hogy teljesíthesd azt, amit küldetésként Rád
bízott,
és Isten öröméből élj!
Járjon veled a kegyelem,
ma és életed minden napján
és töltse be szívedet
Isten nagy békességével!
(Varga Gyöngyi)



2 megjegyzés:

  1. Ani, nagyszerű ez a bejegyzésed (is)! Szinte részese voltam a családi napnak. Tetszenek az ételszobrok, a tejfölös gombapörkölt és Varga Gyöngyi verse, amely most éppen jókor jött nekem. :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen. Én is örömmel olvasgatom Varga Gyöngyi sorait. Olyan megnyugtató!

    VálaszTörlés