2017. november 30., csütörtök

ÜNNEPEK, JELES NAPOK. JÁTÉK! SÜSSÜNK STOLLENT KARÁCSONYRA!


Szeretem a magyar konyhát, különösen ünnepekkor igyekszem hagyományosan főzni. Nem régen azonban megtudtam, hogy a német stollen nevű sütemény a jászolban fekvő kis Jézust formázza. Így arra gondoltam, hogy miért ne süthetnénk ezt karácsonyra? Püspökkenyeret úgyis szoktunk, hát legyen ez most stollen típusú.
JÁTÉKRA HÍVOM KEDVES BLOGGER TÁRSAIMAT. 
SÜSSÜNK STOLLENT KARÁCSONYRA!
Régi recepttel is lehet jönni, de újra kell osztani, vagy Kiemelt bejegyzésként tartani az oldalsávban egy hétig. A szokásoknak megfelelően kérem, hogy említsék meg azt, hogy ebben a játékban játszanak. Majd én is készítek egy újat hamarosan, mert néhány héttel karácsony előtt kell megsütni, hogy összeérjenek az ízek. 
BEKÜLDÉSI HATÁRIDŐ: DECEMBER 23.
KÉREK EGY FÉNYKÉPET ÉS EGY LINKET AZ 
agostonneani(kukac)gmail(pont)com címre
vagy egy megjegyzést itt.
A képen látható stollent tavaly sütöttem, de nem sikerült. A két rúdból az egyik széttört, a másiknak sem lett igazán szép a formája, mert nem volt jó a recept. Pohárkrémbe használtam fel, mert az íze kiváló volt. Idén újra próbálkozom.
.........
A stollen története 1329-ben kezdődött Naumburg városában Thüringiában. (Németország)
Karácsonyi ajándéknak szánták a püspök részére. A forma, amely nem változott azóta sem, a kis Jézusra emlékeztet, amint bepólyálva fekszik a jászolban. 
Hagyományos böjti eledel lett, de kezdetben nem volt benne vaj, mert böjt idején ezt tiltották. Zabból, vízből, lisztből és repceolajból állt. A püspök 1430-ban a pápához folyamodott a vaj tilalmának a feloldásáért, hogy a stollen ízén javítson, de csak 1491-ben teljesült a kérése. 
Évekkel később Heinrich Drasdo pékmester további változtatásként gyümölcsöket is adott hozzá. Ez volt a dresdai stollen, és ismertté vált egész Szászországban.
Nincs egységes receptje a stollennek. Mára exotikus gyümölcsöket és más finomságokat is adnak hozzá, amitől már nem böjti, hanem karácsonyi sütemény lett az ünnepi asztalra.
Érdekesség, hogy a német újraegyesítéskor a stollen is szóba került, a Dresdner Stollen eredet védett lett, és azóta csak a Drezda környékén sütött stollenek viselhetik ezt a nevet. (forrás: internet)

A mi falunk gyönyörű betlehemese tavaly.

8 megjegyzés:

  1. Örömmel jelentkezek játékodra!Eddig még nem sütöttem stollent itt az ideje hogy tegyek egy próbát! Nagyon szép a kis jászol !

    VálaszTörlés
  2. Én még sosem sütöttem, de nem is kóstoltam Stollent, így szívesen teszek egy próbát. Remélem lesz időm és egy jó receptem is hozzá. :-)

    VálaszTörlés
  3. Én is remélem. Nem bonyolult, csak jó recept kell. Várlak szeretettel.

    VálaszTörlés
  4. Én is megpróbálkozom majd vele. Remélem sikerül majd annyira, hogy el tudjam küldeni :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hogyne sikerülne! Várlak szeretettel.

      Törlés
    2. Már meg is sütöttem, és szépen fogy :-) Az elején le is fényképeztem gyorsan. Csak az alakjával nem vagyok nagyon megelégedve, mivel a sütés végére eléggé megváltozott. De finom lett, nemsokára hozom is, csak előbb az eredményhirdetést akartam feltenni :-)

      Törlés
    3. https://horimarika.blogspot.hu/2017/12/stollen-jatekra.html

      Sikerült! Köszönöm a játékot.

      Törlés