2014. június 22., vasárnap

Vasárnapi ebédünk




Úgy volt, hogy hazajönnek a gyerekek, de csak Eszti jött, aki egyébként is itthon lakik hét végén. Így hát nem vettem elő a fagyasztóból a két kiló marha leveshúst, hanem csak egy kis tojáslevest főztem. Utána fűszeres pulyka volt petrezselymes rizi-bizivel, tejfölös gomba. Végül sütöttem egy kis fasírtot is. 

Fűszeres pulyka:
1,5 kg pulykacomb filé
1 sertéssült fűszersó
2 kávéskanál vörös bor
olaj
1 dl olajban elkezdtem pirítani a hosszúkás szeletkékre vágott húst. Megfröcsköltem a borral, és pároltam tovább. Nagyon sok levet eresztett. Időnként megkevertem, de elég sokára lett kész. Akkor jó, amikor zsírjára sül.

Tejfölös gomba:
Fél kiló gombát megmostam, szeletekre vágtam. Egy duci újhagymát karikára vágtam, olajban megpároltam, rátettem a gombát, sóztam, borsoztam, és puhára főztem. Végül egy kanál tejföllel gazdagítottam.

Bibliás elmélkedés:
Az istentiszteleten a 73. zsoltárról volt szó. A szentíró bevallja, hogy hányszor irigyli a gazdagokat, szeretne maga is hasonló lenni hozzájuk. Rá kell jönnie azonban, hogy a vagyon múlandó:

"De én mindenkor veled vagyok, te fogod az én jobb kezemet,
Tanácsoddal igazgatsz engem, és aztán dicsőségedbe fogadsz be engem.
Isten közelsége oly igen jó nékem."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése