2015. július 24., péntek

Az anyatejről

Mint hét gyermekes édesanya és volt szoptatási tanácsadó úgy gondoltam, hogy egy bejegyzést szentelek a csecsemőtáplálásnak is. Ennek aktualitását a közelgő Szoptatás Világnapja adja, melynek szervezői szeretnék a figyelmet ráirányítani az anyatejes táplálás fontosságára. 
A szakemberek és édesanyák augusztus 1-én és az előtte álló héten programokat szerveznek, előadásokat tartanak, sétákon vesznek részt. A tavalyi kampány mottója a következő volt: 
SZOPTATÁS: EGY ÉLETRE NYERHETSZ VELE!
Rövid indoklás  szoptatasert.hu-ról::
"A szoptatás az embercsecsemők táplálásának biológiai módja. A testi és lelki egészség számos területére jótékony hatással van, olcsó és környezetbarát. Ezért a szoptatás védelme, népszerűsítése és támogatása olyan cél, amivel a társadalom minden tagja nyer."
Az idei mottót nem látom, de augusztus elsején 10 órakor a Margit szigeti szökőkútnál szervez egy közös sétát a szoptatásért a La Leche Liga Magyarország és a Szoptatásért Magyar Egyesület.
A szervezetek honlapján érdemes böngészni hasznos információkért azoknak, akik babát várnak, vagy a környezetükben várandós édesanya van. 
Mind a 7 gyermekemet szoptattam, de minél többet tudtam a szoptatásról annál tovább sikerült. Amíg a 40 éve uralkodó ajánlásokat követtem, addig fél éves korban elapadt a tejem. Amikor mertem elszakadni a három órás rendszertől, a korai hozzátáplálástól, akkor viszont mindig volt elegendő.
Sok segítséget kaptam a La Leche Liga szoptatási tanácsadóitól, akikhez ma is érdemes fordulni, ha felmerül valamilyen szoptatási probléma. Önsegítő anyacsoportjaikban pedig a felkészülést segítik, és más, hasonló érdeklődésű anyákkal lehet találkozni, eszmét cserélni.
Talán nem szerénytelenség, ha a könyvemet is megemlítem itt, melyet a Luther Kiadó adott ki. A szeretet születése címmel. Szoptatásról, anyai gondoskodásról, családi kapcsolatokról írok benne. Megrendelhető a kiado@lutheran.hu címen.

Honlapomon sok, témába vágó írást találnak: anyacska.hu
Menüpontok: Anyaság, Szoptatás, Család, Hagyomány, Hit.
Miért szoptassunk?
http://anyacska.hu/szoptatas.php?id=content_sz1
Nagyon érdekes cikket találtam itt kicsit kitágítva a szoptatás témáját:
http://www.parokia.hu/kozosseg/cikk/1039/

2 megjegyzés:

  1. Mint már nagymama azt mindig tudtam hogy az anyatejes táplálás a gyereknek a legjobb! Gyerekeimet fél évnél tovább annak idején nem tudtam szoptatni sajnos, de akkor annyira szorgalmazták a különböző bébi tápszereket. Lányaim a kisebbik két fiát 1 éves korukig tudta szoptatni. Nagyobbik lányom pedig már 40 múlt mikor szült a mai napig szoptatja kisfiát pedig már elmúlt másfél éves az unokám. Odamegy a kicsi és kéri hogy cici..:-))

    VálaszTörlés
  2. Ebből is látszik, hogy a pontos információ és a szoptatás módja mennyire fontos.

    VálaszTörlés