2016. január 31., vasárnap

Tejszínes álom


Az az igazság, hogy az eredeti neve Részeges Izidor, de hát mégse közölhetem egy keresztyén blogban ezzel a névvel, ráadásul módosított változat, mert a tejszínt már én adtam hozzá. Egyik kolléganőm szokott hozni névnapra, tőle kaptam a receptet. Ha valaki ismeri más névvel, kérem jelezze nekem. 
Ha nem alkohollal, hanem rumaromával készítjük, akkor a neve lehetne Nem Részeges Izidor.:)

Hozzávalók: 
5 -6 tojásos piskóta. Recept a töltött piskótáknál.
2 evőkanál sárgabarack lekvár
1 csomag babapiskóta (20 dkg)
2 dl főzött kávé
0.5 dl rum, nálam sütő szeszesital
1 csomag tejszínízű pudingpor
3 dl tej
20 dkg margarin
20 dkg porcukor
3 dl habtejszín
habixáló
reszelt csokoládé

Elkészítés:
5 tojásos piskótát sütöttem. Miután kihűlt, megkentem baracklekvárral, és ráhelyeztem a babapiskótákat, melyeket megmártottam a kávé és a rum keverékében. Itt vigyázni kell, mert nem szabad megáztatni, mert akkor teljesen barna lesz, és idő előtt elfogyhat. Viszont száraz marad, ha rövid ideig tartjuk a folyadékban. Elvileg egyszerre kellene elfogyniuk. 
3 dl tejjel és a cukorral felfőzzük a pudingport, kicsit hűtjük, és jól kikeverjük a margarinnal. Még melegen ráöntjük a babapiskótákra. Amikor hideg, hűtőbe tesszük 1 órára. A végén a felvert tejszínnel és reszelt csokival díszítjük.


6 megjegyzés:

  1. Jól néz ki. Nem ismerem, de a Józan Izidór is jó név. :D

    VálaszTörlés
  2. Én sem ismertem eddig :-) de nagyon jó a Te elnevezésed is :-) Finom lehet!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a dicsérő szavakat. Valóban érdemes kipróbálni.

    VálaszTörlés
  4. Részeges vagy nem, nagyszerűen hangzik! :-)) Holnap hozok bejegyzést - jelmezben. ;-)

    VálaszTörlés