2016. április 16., szombat

Sárgarépás muffin 28. Blogkóstolóra



A 28. Blogkóstolóra , melynek Saso a háziasszonya, készítettem ezeket a sárgarépás muffinokat. Forrása a Saját Otthon Project, két barátnő közös blogja. Lakberendezéshez is ad ötleteket. Nagyon szép, igényes oldal.
Már van muffin a blogomon, de azt Noémi készítette. Én még sosem sütöttem, de nagyon jól sikerült elsőre is szerintem. Apróbb változtatásokat végeztem csak az eredetihez képest.


Hozzávalók: 
-a tésztához
30 dkg liszt
20 dkg sárgarépa+ egy kevés a muffinok tetejére
1 csomag sütőpor
fél csomag vaníliás cukor
15 dkg kristálycukor
2 tojás
0.5 dl olaj
2 csipet fahéj
-a krémhez
250 dkg mascarpone
10 dkg porcukor
1.5 dl tejföl
Elkészítés:
A lisztet, sütőport, vaníliás cukrot, kristálycukrot, fahéjat összekevertem. A tojást felvertem az olajjal, és az egészet összevegyítettem a finomra reszelt répával és a száraz keverékkel. A masszát addig kevertem, amíg a cukor elolvadt, majd muffin formákba adagoltam. Kb 1 evőkanálnyi jutott egy papírtasakba. Összesen 20 db lett, de a sülés után mindjárt megettünk Évivel egyet-egyet.
180 fokon sütöttem kb 20 percig.


Amikor kihűlt, rákentem a krémet. A mascarponet, porcukrot és a tejfölt kevertem hozzá össze. Több mint fele kimaradt, mert az egész dobozt felhasználtam nemcsak a Saját Otthon Project által ajánlott mennyiséget. Most gondolkodhatom, hogy mit kezdjek a többivel. Kevés reszelt sárgarépával díszítettem a muffinokat. Gyerekzsúrra is jó ötlet.
Hasonló recept a Sárgarépa torta .



Nagyon tetszik ez a kezdeményezés, hogy egymás blogjaiból főzünk. Ez egyrészt tapasztalat csere, másrészt meg reklám is a másik félnek. Kicsit azt a bibliai igeverset érzem megtestesülni, hogy "Egymás terhét hordozzátok!" (I. Korinthus 12.20-27). És ez nagyon szép dolog. 
U.I. Ezt kezdtem a kimaradt krémmel:
http://korsocska.blogspot.hu/2016/05/erdei-gyumolcsos-csokitorta.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése