2016. augusztus 17., szerda

Sonkás tekercs



Piskóta tekercset akartam sütni a lányoknak, de a lisztnél döbbentem rá, hogy, életemben először, kifelejtettem a cukrot a tésztából. Hogyan tovább? Adtam hozzá egy kis sütőport és sót, és így sütöttem ki nagy tepsiben lesz, ami lesz alapon. Nagyon jó állagú és finom sós piskóta lett. Közben rájöttem, hogy alighanem imameghallgatásom van, mert már kerestem sós piskóta recepteket, de nem tudtam dönteni közülük. Sütőpapíron sütöttem, és ki-betekergettem sülés után, hogy ne törjön majd meg. Aztán lehúztam a papírt, és megkentem. 10 dkg sajtkrémet használtam fel, melyben elkevertem 5 dkg vajat, egy gerezd zúzott fokhagymát, vágott petrezselyem zöldet és egy kevés paradicsompaprika kockát. Sóztam, borsoztam. Kb 1/3-át hagytam a tetejére.  A tetejét is megkentem sajtkrémmel, megszórtam egy szelet kockára vágott gépsonkával és petrezselyemzölddel. Díszítettem félbe vágott sajttal és paradicsompaprikával. 

Hozzávalók tehát:
6 tojásos sós piskóta
10 dkg sajtkrém
5 dkg vaj
1 gerezd fokhagyma
só, bors
4 szelet gépsonka
1 nagy csokor petrezselyemzöld
6 db mozarella sajt
paradicsompaprika







Bibliás elmélkedés:
A Bibliát eredetileg tekercsekre írták, és korsókban őrizték. A teljes Biblia szövege több évezredes történelmet ír le. A zsidó Szentírás, a héber Biblia sok szempontból egyedülálló könyv a világon. Térben és időben egymástól távol keletkeztek, mégis egységesen maradtak fenn több ezer éven keresztül. Mózes, az első  és Malakiás, az utolsó író-próféta között körülbelül 1200 év telt el. A 20. század elejéig úgy tudtuk, hogy csak másolatok léteznek, az eredeti szövegek nem maradtak fenn. Például Krisztus után 9-10 századi másolatok voltak a legrégebbiek. 1947-ben azonban egy beduin pásztor különleges tekercseket talált viasszal lezárt korsókban a Judeai-hegység egyik barlangjában. Ezeket ma Holt-tengeri vagy Qumrani tekercseknek hívják, és Krisztus előtt 1-2. században másolták őket.  Bibliai könyveket, a másolatokat készítő esszénus vallási csoport írásait és néhány más szöveget tartalmaznak. A bibliai könyvek szövegei gyakorlatilag teljesen azonosak a ma ismert szövegekkel.  Ésaiás könyvének 66 fejezetét is megtalálták 7 m hosszú papiruszra írva. Ebből is látszik,  hogy Isten milyen különös gonddal vigyázott arra, hogy leírt Szava fennmaradjon. Ma egy különös épületben őrzik a tekercseket, melyet a Könyv Szentélyének hívnak. A kupolát az Ésaiás tekercset tartalmazó korsót lezáró tetőről mintázták.





"Ezért 
egészen bizonyosnak tartjuk a prófétai beszédet
amelyre jól teszitek, ha mint sötét helyen világító lámpásra figyeltek, amíg felragyog a nap, és felkel a hajnalcsillag szívetekben. Mindenekelőtt tudnotok kell, hogy az Írás egyetlen próféciája sem ered önkényes magyarázatból, mert sohasem ember akaratából származott a prófécia, hanem 
a Szenlélektől indíttatva szólaltak meg az Istentől küldött emberek.
(Péter 2. levele 1. rész 19-21. vers)

3 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Örülök neki. Legalább megtudom, hogy tényleg jó a recept vagy csak véletlenül sikerült.

      Törlés
  2. Hú, ez nagyon jól néz ki! Tuti kipróbálom!

    VálaszTörlés