2017. április 12., szerda

Húsvéti bárány torta JÁTÉKRA


Ezt a tortát Noémi készítette, és az ÜNNEPEK, JELES NAPOK. Süssünk, főzzünk bárányt húsvétra! játékra nevez vele. Itt hirdettem meg. Még csak 17 éves, nagyon büszke vagyok rá, amiért ilyen ügyes. Több receptje is fenn van a blogon.
Hozzávalók a tésztához:
  • 260 g finomliszt
  • 250 g kristálycukor
  • 6 tojás
  • 1 csomag sütőpor
  • esetlegesen vaníliaaroma vagy citromlé

Hozzávalók a díszítéshez:
  • 4 dl habtejszín
  • meggylé
  • tejcsokoládé
  • tortagyöngy
Elkészítés:
Elsőként szétválasztottam a tojásokat. A fehérjét robotgépben összekevertem a 250 g cukorral, a sárgáját pedig egy külön tálban további egy evőkanálnyival. A tojásfehérjékből hab lett, amelyben óvatosan elkevertem a sárgákat. A lisztet összekevertem a csomag sütőporral, majd kisebb adagokban a tojásos keverékbe szitáltam. Az így kapott tészta kétharmadát tortaformába öntöttem, a maradékot pedig egy kivajazott bögre és egy tálka közt osztottam el. 150°C-on egy óra alatt sült át alsó-felső sütéssel.
A kisült piskótát miután kissé kihűlt kiszedtem a formákból, és éjszakára letakarva hűvös helyen hagytam pihenni.
Másnap a tálkában sült piskótát félbevágtam, és az egyik félből megformáltam a lábakat, a másikból pedig a füleket. A bögrében sült lett a fej, amelyet egy kis igazítás után hurkapálcikával a tortaformában készült tésztába szúrtam. A lábakat fogpiszkálóval erősítettem a testhez. A bárány testét kissé körbevágtam, a hátánál lekerekítettem, majd a habtejszín egyharmadát meggylével összekeverve és kemény habbá verve elkentem a fejen és lábon nagyobb adagban, a maradékot pedig a testen oszlattam el. Nagyjából egy kockának megfelelő csokoládémennyiséget felolvasztottam, és bonbonpapír aljára kenve a tortagyönggyel szemet készítettem, majd beraktam a hűtőbe pár percre.

A megmaradt habtejszínt felvertem, majd tortazsákkal habrózsákat nyomtam a bárány testére, és a fejtetejére. A megszilárdult szemeket elhelyeztem a fejen, a maradék olvadt csokoládéból pedig egy kiskanállal és pálcikával szájat formáztam.

2 megjegyzés: