2017. október 13., péntek

Kubu

Elég randán néznek ki ezekkel a sapkákkal, de azok nélkül meg még randábbak. A paradicsomlénél még nem bántam ezt az össze-visszaságot (se tavaly, se idén), de most úgy döntöttem, hogy felöltöztetem az üvegeket. A tartalmuknak persze nem árt, nem használ, mert sapkával vagy anélkül is nagyon finom ital lett belőlük. Már annak, aki szereti. Hát mi a férjemmel szeretjük!

Hozzávalók:
3 kg répa
2 kg alma
2 citrom+3 narancs=fél liter
1 kg cukor
1 csipet só
két késhegynyi borkén
1 mokkáskanál citromsav
kis tartósító
A citrusoknak lereszeltem a héját előbb. Jó lesz másba.
Elkészítés:
Az almát és a répát is megtisztítjuk, és külön-külön feltesszük főni. Botmixerrel pépesítjük, majd összekeverjük egy nagy fazékban, és hozzáadjuk a többi hozzávalót. Rottyan még egyet, és üvegekbe tesszük. Az ízén lehet még javítani, nálam azért került bele még egy kis citromsav. 70 dkg cukrot terveztem, de kevésnek találtam azt is. A nátrium-benzoátot az üvegekbe tettem, de csak egy leheletnyit. Száraz dunsztban tartjuk másnapig. Ívóleves felhasználáson túl másképp is fel lehet használni. Receptek hamarosan.:)

Bibliás elmélkedés:
Egyszer láttunk egy filmet, aminek az üzenetével csak részben tudtunk egyet érteni. Csodakrumpli volt a címe és arról szólt, hogy egy faluban nagyon szegények voltak az emberek. Aztán jött egy misszionárius, beszélt nekik Jézusról, hogy mennyire szereti őket. Vallják meg a bűneiket, és térjenek meg. Sokan lettek hívőkké, és nemcsak békességet találtak a szívükben ezután, hanem még a termés is megnőtt a kertjükben.  Azt mondtuk a férjemmel, hogy azért ezt már mégsem hisszük. Ugyan már! 
Aztán itt vannak a répáink meg a petrezselymek a kertben egy olyan faluban, ahol agyagos a föld, és " itt aztán nem lehet nagyra növeszteni őket!" Hát ekkorák lettek idén is. Balra lent az egy átlagos méretű golyóstoll. Nem mondom, hogy minden hívő ember így fog járni ( a többi zöldségünk átlagos), de az biztos, hogy Isten gondoskodik az övéiről. Ad annyit, amennyi elég, és még tovább is tudunk adni, hogy segítsük a szegényeket.
"A miket szem nem látott, fül nem hallott és embernek szíve meg se gondolt, a miket Isten készített az őt szeretőknek."(I. Korinthus 2.9)


8 megjegyzés:

  1. Hűűű, ez nagyon jó! Kéne főznöm ilyent... A család bírná. Köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés
  2. Azért tegyük hozzá, a mondást: Segíts magadon, Isten is megsegít. Aki nem vet, az nem arat. Aki dolgozik vele,aki oda teszi magát, és gondoskodik arról, hogy megkapja a növény amit igényel, ott nem marad el a termés.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez így van. Szinte minden nap benne voltam az ágyásokban. Kézzel húzogattam ki az összes gyomot. A többi növénynél is, mégsem lettek ilyen hatalmasak.

      Törlés
  3. Drága Anna!
    Nemrég kukkantottam be a "konyhádba" és sok remek recepttel találkoztam.Azon frissiben felbuzdulva nekiláttam Kubut készíteni,mert termett egy kevés répám,viszont nem tudom hol tárolni.Narancsom épp nem volt de így is finom lett,egy üveggel már elfogyott és épp most lettem kész a következő adaggal,ebbe már narancs és őszibarack is került,csuda finom lett! Köszönöm a recepted!Állandó látogatód lettem :D
    Szeretettel kívánok neked további sikeres ügyködést! Ági
    A lányomnak van google fiókja,az ő nevében tudok írni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Isten hozott! jó főzőcskézést. Ha szeretnél csatlakozni a "fan-klubhoz", akkor javaslom, hogy regisztrálj Rendszeres olvasónak is.

      Törlés
  4. Azt szeretném kérdezni Ani, hogy milyen a Kubu íze? A répa kiérződik-e, mert akkor nem nagyon szeretném :-) vagy hogy melyik hozzávaló dominál, vagy csak úgy együtt finom az egész :-), mert lehet hogy megpróbálkoznék egy kis adaggal.

    VálaszTörlés
  5. Egy picit érződik, persze, de valahogy "együtt finom" az egész.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen a válaszodat, majd még meglátom, hogy próbálkozok-e vele :-)

      Törlés