2017. november 2., csütörtök

Fűszeres sütőtök ital

 Ritkán járunk vendéglőben, a gyorséttermeket meg különösen elkerüljük. Mégis néha megfordulunk itt is, ott is. A KFC-ben kóstoltam ezt a finom sütőtök italt, és az interneten kutakodva találtam recepteket is. Így állítottam össze ezt a shake-et.
Hozzávalók:
2 csésze sütőtökpüré
0.5 l tej
20 szem dió
1 evőkanál sütőtök fűszerkeverék
5 evőkanál méz
Elkészítés:
A sütőtököt héjastól nagyobb darabokra vágjuk, és annyi vízben, hogy félig ellepje puhára főzzük. Kb fél óra. Utána szétturmixoljuk. Én ebből a fajtából főztem meg egy felet. Éppen megfelelő volt a mennyiség.


 Az összes hozzávalót összeöntjük, és selymesre turmixoljuk. 
Fűszerkeverék hozzávalói:
1 teáskanál őrölt fahéj
1 teáskanál őrölt szerecsendió
1 teáskanál őrölt szegfűszeg
1 mokkáskanál reszelt gyömbér
Az eredeti a KFC-ben nagyon szép színű volt. Az enyém valószínűleg a diótól lett ilyen barna, és lehet, hogy fűszerből is elég lett volna kevesebb. Ki kell kísérletezni. Érdemes!




"Továbbá testvéreim, ami igaz, ami tisztességes, aki igazságos, ami tiszta,, ami szeretetreméltó, ami jó hírű, ha valami nemes és dicséretes, azt vegyétek figyelembe... és veletek lesz a békesség Istene ."
(Filippi 4.8)

2 megjegyzés:

  1. Nahát, micsoda különlegesség! Én is szívesen tennék egy próbát vele. És a mai elmélkedés is kedvemre való....

    VálaszTörlés
  2. Kevesebb fűszerrel és dióval próbáld!

    VálaszTörlés