2017. november 24., péntek

Fűszerkeverékek Katalin játékára. Provance-i, chillis, gyros.

Katalin játékot hirdetett 7. blogszületésnapja alkalmából. Nagyon fontos témát érint, örültem neki, és már el is készültem a pályázatommal. "A hazai mindig jobb" - vallja, és csak egyet tudunk érteni. Citromhabnál láttam ezt a háromféle fűszerkeveréket. A chillis babhoz már készítettem egy adagot, de a fiam úgy elvitte, hogy írmagja sem maradt.:) Valószínű, hogy ez a mostani próbálkozás is hasonló sorsra jut majd, csak lehet, hogy másik gyermek fogja felhasználni. De hát nekik készítjük, nem? A hozzávalók árát összeadva nem is értem, hogy miért nem léptem eddig. Finomabb is, és sokkal olcsóbb. Gasztroajándéknak is jó.

Miután kimérjük a megfelelő fűszereket, kávédarálóban megőröljük. Kis méretű üvegekben, jól lezárva addig tároljuk, amíg el nem fogy.:)
Hozzávalók:
A fokhagymát, petrezselyemzöldet, gyömbért előre szárítottam, tárkonyom, babérlevelem, paprikám volt. A többi bolti.

Provence-i fűszerkeverék (a fotón elöl) 
2 kávéskanál oregano
2 kávéskanál kakukkfű
2 kávéskanál petrezselyem
1 kávéskanál majoránna
1 kávéskanál borsikafű (nálam egy kis bors)
1 kávéskanál rozmaring
1/2 kávéskanál tárkony
1/4 kávéskanál levendulavirág ( nálam filteres teából)



Chillis bab fűszerkeverék (a fotón hátul)
3 kávéskanál pirospaprika
2 kávéskanál só
2 kávéskanál oregano
2 kávéskanál bazsalikom
1 kávéskanál római kömény
1 kávéskanál koriander
1 kávéskanál kakukkfű
1/2 kávéskanál gyömbér
1/2 kávéskanál babérlevél (nálam 3 darab)
1/2 kávéskanál curry
1/4 kávéskanál fahéj
2 kis szárított csilipaprika


Gyros fűszerkeverék (a fotó jobb oldalán)
2 kávéskanál pirospaprika
1 kávéskanál só
1 kávéskanál oregano
1 kávéskanál fekete bors
1 kávéskanál kömény
1 kávéskanál koriander
1 kávéskanál bazsalikom
1 kávéskanál kakukkfű
1/2 kávéskanál babérlevél (nálam 3 darab)
1/2 kávéskanál rozmaring
1/2 kávéskanál szárított fokhagyma

5 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy jöttél játszani :-) Nagyon finom keverékeket állítottál össze, és ezekben biztos nincs se tartósítószer, sem egyéb adalék :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon örülök, hogy az én receptemet választottad és annak is, hogy tetszett nektek:-) Mi is teljesen rákaptunk a saját előállítású fűszerkeverékekre, már csak ezt használjuk:-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon sokat tanúlok töletek, ije idöslétemre is,KÖSZÖNÖM.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy hasznosnak találod a blogot. Jó pap holtig tanul.:)

      Törlés
  4. Nem is értem miért nem készítettem még ilyen keveréket. Külön külön használtam őket. Nagyon köszönöm!!!!

    VálaszTörlés