2015. május 20., szerda

Cukkini krém leves



A menzán ettem, másnap megfőztem.

Hozzávalók:
50 dkg cukkini
1 kis vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma

egy csipet őrölt kömény
2-3 evőkanál tejföl
1 evőkanál liszt
húsleves kocka
(kapor)
Elkészítés:
A meghámozott cukkiniket, nagy lyukú, a vöröshagymát kis lyukú reszelőn lereszeltem. Feltettem főni a fokhagymával, a vízzel és a fűszerekkel, majd a végén a tejfölt összekevertem a liszttel, és folytonos keverés mellett behabartam vele a levest. Pirított zsemlekockát vagy levesgyöngyöt adhatunk hozzá. 

Bibliás elmélkedés:
Tudok én otthon is hinni. Szoktam én otthon is imádkozni. Minek menjek akkor templomba?
Ilyen és ehhez hasonló kijelentéseket gyakran hallani manapság. Van is benne igazság. Akkor mégis minek az egyház? 
Pünkösdre készülünk, és megakadt a szemem a Napi menü című könyv egyik írásán. A cím kicsit megtévesztő, mert nem éTelrecepteket, hanem éLetrecepteket tartalmaz. Rövid írásokat kicsit humoros formában is. 
Mivel a pünkösd a Szent Lélek kitöltetésének és az egyház születésnapjának ünnepe, éppen ide illik ez a rész:
Hívni vagy küldeni
"Ők (mármint a hívő emberek) pedig kitartóan részt vettek az apostoli tanításban, a közösségben, a kenyér megtörésében és az imádkozásban," (Apostolok cselekedetei 2.42)
Íme néhány lehetőség, hogyan buzdítsunk másokat a templomba járásra:
- Mondjuk nekik, hogy menjenek.
- Elmegyünk mi is.
- Elmegyünk mi magunk, és hívjuk őket.
Az istentisztelet arról szól, hogy az élő Isten jelenlétében együtt vannak azok, akik segítségül hívják őt, hálásak neki, és az ő tanítványaiként akarnak élni, az ő mindent betöltő áldásaival.
Ez olyasvalami, amit meg kell osztanunk másokkal is.
Élő Istenem! Köszönöm, hogy veled lehetek, és hívhatok másokat is a veled való közösségbe. Ámen.
(Gondolatok, igék, imádságok John Bush rajzaival Kálvin Kiadó Budapest, 2015.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése