2016. április 21., csütörtök

Orgonaszörp 78.VKF!-re


A 78. Vigyázz! Kész! Főzz! játékot Kisildi írta ki.  Témája A tavasz zöldségei-gyümölcsei-virágai. Mivel már tavaly is szerettem volna orgonaszörpöt készíteni, de valahogy kicsúsztam az időből, kapóra jött a témaválasztás. Nézegettem az interneten recepteket, és a legjobbnak Kisildiét találtam a mindmegette.hu-n. Nem teljesen ugyanúgy készítettem azért.



Hozzávalók: 

3 bögre orgonavirág
1 bögre cukor
1 bögre víz
fél citrom leve 
1 narancs leve

A virágról mindenféle zöld részt le kell szedni, csak a szirom marad. Először hősiesen kézzel dolgoztam, aztán elővettem az ollót, és szépen levagdostam az összeset. Így is egy órán át tartott a művelet. Utána felforraltam a vizet a cukorral, majd beletettem a jól megmosott virágokat, és 5 percig főztem.Utána leszűrtem, jól kinyomkodtam a virágokból is a levet. Az eredeti orgonaszín, amint látható, eltűnt. Belefacsartam a fél citrom levét, majd kiöntöttem a kis öblös üvegbe, a maradékhoz pedig hozzáöntöttem a narancs levét.  Egyetlen receptet találtam az interneten, amely azt ígéri, hogy megmarad a szín, de fotót sajnos nem közölt. A citromlé viszont szerencsére kiemeli a lila színt, ahogy a gyümölcsteáknál is tapasztaljuk. 
Ez a mennyiség hamar elfogy, de nagyobb adaghoz tartósítót ajánlatos tenni. Természetesen vízzel hígítjuk. Nagyon különleges és finom. A pohárba sajnos elfelejtettem szörpöt tölteni. Így csak foglalja a helyet a képen, de már mindegy.



Bodzaszörp recept itt.

2 megjegyzés:

  1. Finom lehet ez a szörp, és a színe is szép :-) Ilyet még nem ittam. Virágokból készült szörpök közül csak a bodzát ismerem, az finom, úgyhogy ez is csak az lehet :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egészen különleges. Még sosem kóstoltam, de megérte a fáradozást. Köszönet Kisildinek a receptért.

      Törlés