2016. április 19., kedd

Rántott hús darált húsból


Évi rácsodálkozott az ebédre: "Nahát, még ilyen furcsát sem ettem! A húst szeletnek gondoltam, a krumpliról meg azt hittem, hogy reszelt sajt. A petrezselyem eredeti?" 
Azért ízlett neki.
Több blogon találkoztam vele, végül is innen vettem a receptet. Menzás korom emlékei bukkantak fel. Ott készítették így a rántott húst. 

Hozzávalók:
60 dkg darált sertéshús
15 dkg reszelt trappista sajt

olaj a sütéshez
liszt, tojás, zsemlemorzsa a panírozáshoz




Elkészítés:
A húst összekeverjük a sajttal, sóval, borssal. Mivel a sajt sós, nem sok só kell. Gombócokat formázunk belőle, belisztezzük, kilapítjuk, és a szokott módon panírozzuk, majd forró olajban kisütjük. Köretnek krumplipüré készült krumplinyomóval tálalva. Ezért nézte Évi reszelt sajtnak.


Bibliás elmélkedés:
Ha jól belegondolunk, akkor ez egy hamis rántott hús. Valójában a szeletből készültek is azok, mert az igazit borjúhúsból készítik, és bécsi szeletnek hívják. Vagy csak az a bécsi szelet, ami borjúhúsból készül? Mindenesetre ez becsapós. 
Erről az a bibliai igevers jut az eszembe, amit kezdő hívő koromban kaptam egyszer, és az volt ráírva, hogy: 
"Álljon el a hamisságtól minden, aki a Krisztus nevét vallja."(2. Timóteus 2.19)
Nagyon meglepődtem, és rosszul is esett. A hamisság az, ami nem eredeti, utánzat. Nem gondoltam volna, hogy velem ilyen baj lehet. A megtérésem előtti években már igyekeztem keresni az erényeket. Tudatosan törekedtem arra, hogy úgy éljek, hogy ne legyen szükség például hazugsággal menteni magam. Mindig tudjam vállalni a cselekedeteimet. 
Hamisság? Mi lehet az? Sokat gondolkodtam ezen, és arra jutottam, hogy a hamisság a képmutatás. Csakhogy velem mindig inkább az volt a baj, hogy túlságosan is őszintén kimutattam akár a negatív érzéseimet is. De ha Krisztus nevét vallom, akkor nem kellene ezeket inkább magamba fojtani? "A szeretet sok bűnt elfedez."(1. Péter 4.8) Az Ige viszont nem magunkba fojtásról beszél, hanem arról, hogy próbáljunk meg Krisztushoz hasonlóvá válni. Negatív tulajdonságainkat néven nevezni, bűnként megvallani, és engedni, hogy Jézus átformáljon a maga képére. Például békét teremteni ott, ahol háborúság van, Szeretetben megoldani problémákat. "Öltözzétek fel az Úr Jézus Krisztust!" - vagyis engedjük, hogy Ő látszódjon rajtunk keresztül, az Ő szeretet, békessége, türelme áradjon ki rajtunk keresztül. Ezt jelenti a Jézus követése, minden keresztyén életcélja. Különben istentiszteletünk képmutatás lehet, ami hamisság.
Egy mai szeretethimnuszt találtam itt, ebből idézek:

A szeretet nélküli felelősség figyelmetlen,
A szeretet nélküli igazság kemény,
A szeretet nélküli okosság gőgös,
A szeretet nélküli barátság hűvös,
A szeretet nélküli rend kicsinyes,
A szeretet nélküli hatalom kíméletlen,
A szeretet nélküli birtoklás fösvény.
A szeretet nélküli adakozás képmutató,
A szeretet nélküli vallásosság bigott,
A szeretet nélküli hit vakbuzgó,
A szeretet nélküli remény fanatikus,
A szeretet nélküli élet értelmetlen.


10 megjegyzés:

  1. Érdekes recept, a facebookon olvastam róla egy vitát. Legalább annyian voltak ellene, mint mellette. :)
    A mai szerettehimnusz pedig nagyon megszívlelendő!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem olvastam vitát, megtetszett, kipróbáltam. Finom volt.

      Törlés
  2. Én még nem ettem ilyen husit, de ránézésre nagyon jó! És gondolom az íze is, mert nagyon guszta!
    Megkaptad az aranygaluskámat, amit a játékodra küldtem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, most válaszoltam is. Én is készülök.

      Törlés
  3. Tegnap megsütöttem én is a darált rántott szeletet :-) Nagyon finom lett!
    Talán nem haragszol meg, hogy nem jelöltem be forrásként, hogy nálad láttam, de annyi más helyen is láttam mostanában, és úgy gondoltam, hogy akkor inkább senkit nem nevezek meg.... Én pulykahúsból készítettem, és füstölt sajttal, és kisebb szeleteim lettek :-)
    Itt van, de talán már láttad is:
    http://katalin-konyha.blogspot.hu/2016/04/rantott-pulykaszelet-daralt-husbol.html

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik az otlet...hasonlokeppen keszitettem mostanaban a vekonyra kinyujtott miccshusbol(ami le volt fagyasztva ilyen kinyujtott -lap allapotban) amit feltetnek hasznaltam frissen sutott tortillara+ plussz reszelt sajttal es ketchuppal talaltam...nem pizza de hasonlo es sikeresen elfogyott!

    VálaszTörlés
  5. Biztosan finom, ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  6. Ani, ezt én is ki fogom próbálni. Nekem tetszik! :)

    VálaszTörlés