2017. október 10., kedd

Leveszöldség több C-vitaminnal


Ez a leveszöldség már szerepel a blogban kicsit más arányokkal. Számomra érthetetlen, hogy a zöldek miért maradtak ki belőle akkor.
1 kg répát, 50 dkg gyökeret, 20 dkg karlábét, 20 dkg zellergyökeret, 20 dkg hagymát, 15 dkg paradicsomot és 15 dkg zöldpaprikát reszeltem le robotgéppel. Adtam hozzá 3 evőkanál vágott petrezselymet és 1 evőkanál vágott zellerzöldet. Ez összesen 2 kg és 40 dkg. Ehhez adtam 60 dkg sót. Üvegekbe nyomkodtam, és a kamrapolcra tettem. 1 liter vízhez kb 1 evőkanál kell belőle, és gyorsan kész a finom zöldségleves egy kis krumplival és tésztával. Néha főtt rizsbe, kölesbe, hajdinába is teszek belőle. Akkor nem is főzöm, csak a gőzben puhul egy kicsit, így tényleg benne marad a C-vitamin.


12 zöldséggel készült leveszöldség recept itt. 
A reszelt zöldségeket Horváth Ilona Befőzés, házi tartósítás című könyvében találtam. Itt-ott változtattam rajta.

1 megjegyzés: