2016. január 18., hétfő

(ÚJ)Palota torta


Picassonak volt kék korszaka, nekem meg úgy látszik Sásdi Melinda korszakom van. Két játékomat ő nyerte, és a blogkóstolón is őt sorsolták nekem. Már akkor is tortát akartam sütni Melindától. El nem készítésének története a Fasírt című bejegyzésben olvasható. A piskóta végül is egy trifle-ben végezte sok finom gyümölccsel, de nem adtam fel, és így másik receptjét készítettem el a családi karácsonyra (27 fős). Sok kiváló amatőr és egy profi cukrász is részt vesz az évenkénti nagy "gálán", idén a sógornőméknél. A torta egyöntetű elismerést aratott. Az eredeti neve Újpalota torta, de változtattam rajta, így a cím sem kerülte ezt el. A képen Noémi udvarhölgy tartja, és "viszi a király elé" a palotában.:)

Hozzávalók:
Piskóta
6 tojás
6 evőkanál cukor
4 evőkanál liszt
2 evőkanál kakaó
A tortaforma aljára sütőpapírt teszünk. A tojásokat ketté választjuk, és egy egészen kicsi habverés után máris beletesszük a cukrot. Ezt a módszert nemrég láttam az interneten, és állítólag jobb hab verhető így. Amikor már kemény, akkor egyenként kerülnek bele a tojások. Még 3 percig verjük, majd leállítva a gépet óvatosan belekeverjük a kakaós lisztet.
Kb 170 fokra előmelegítjük a sütőt, és beleöntjük a tésztát a tortaformába. Betesszük a sütőbe, 10 perc múlva mérsékeljük a hőfokot 150 fokra, és tűzpróbáig sütjük. Rácsra borítjuk, és kihűtjük. Ketté vágás után megtöltjük a túrókrémmel. A tetejére is kerül. Hűtőbe tesszük.
Túrókrém:
50 dkg túró, jelen esetben  házi készítésű túró
15 dkg kristálycukor,
15 dkg vaj,
2 csomag vaníliás cukor. 
A hozzávalókat robotgépben addig kevertem, amíg a cukor már nem volt kristályos.


Pudingos réteg:
3 dl frissen facsart narancslé
1 tejszínes pudingpor
3 evőkanál cukor

Díszítés:
1 doboz Hulala
A  narancslét felforraljuk, a pudingporba belekeverünk 1 evőkanál cukrot, és összefőzzük az egészet. Mivel kitöltötte a tészta a formát, lefolyt volna a máz, nem is tettem vissza, hanem a felvert habból rózsákat nyomtam a szélére, hogy megtartsa a folyékony anyagot. Kis hűtés után öntöttem rá. Amikor megszilárdult, az oldalát is bevontam habbal, és megerősítettem a rózsákat még egy kis habbal, mert kicsit megrogytak a kenegetés hatására.



A ruha felső része.


A ruha inkább Attila király udvarába illik, de hát az is palota. 

6 megjegyzés:

  1. Örvendek,hogy sikere volt a tortának. Remélem még találsz nálam olyan receptet,amit szívesen elkészítesz!

    VálaszTörlés
  2. De szép torta, és milyen finom lehetett :-)
    És az udvarhölgy is nagyon szép lehetett a csodás ruhában :-)

    VálaszTörlés
  3. Ez olyasmi lehet, mintha a klasszikus Mirinda vagy Fanta szeletet tortásították volna, fincsi lehet nagyon. Gyönyörű lett!

    VálaszTörlés